Vârfurile de munte și echilibrul reactiv

Vârfurile de munte și echilibrul reactiv

Perspective

Hannah Harboe, psihoterapeut

Reacția pentru a evita căderea se numește echilibru reactiv. Atunci când sunt pe punctul de a-și pierde echilibrul, mulți copii își agită brațele sau își balansează violent trunchiul. Reacția în sine îi face să își piardă echilibrul.

Reacția bruscă și violentă de fiecare dată când credem că ne pierdem echilibrul, o percepem ca pe o pierdere a controlului. Dacă un copil se confruntă zilnic cu pierderea echilibrului și a controlului, abilitățile motorii ale lui vor fi afectate și va deveni mai reticent în a se angaja în mișcare și în jocul motric în general.

În timp, tendința copilului de a reacționa exagerat la mișcări mari îl va determina pe copil să se retragă în sine. Copilul are o stimă de sine scăzută și este timid în fața noilor provocări.

Vârfurile de munte și echilibrul reactiv

Un copil care nu primește ajutor pentru a-și îmbunătăți echilibrul reactiv și pentru a învăța să reacționeze mai puțin violent, se va retrage cu totul. Nu va avea curajul să participe la activități în care echilibrul reactiv este decisiv. Pentru un copil mic, exemple de activități provocatoare includ mersul pe o suprafață neuniformă și echilibrul pe trepte. Un copil mai mare va fi incapabil să se cațere și să sară. Mai târziu, îi va fi greu să învețe să meargă pe bicicletă.

Atunci când copiii sunt antrenați să meargă sau să sară din vârf în vârf, ei își dezvoltă abilități reactive de echilibru. Din cauza laturilor oblice și a suprafeței de sprijin relativ mică copilul trebuie să-și corecteze echilibrul tot timpul. Copilul trebuie să reacționeze rapid pentru a evita să cadă.
Agitarea excesivă a brațelor și a corpului determină adesea punerea unui picior pe podea pentru restabilirea echilibrul.

La recăpătarea echilibrului, viteza este adesea benefică. Cu cât ne mișcăm mai repede, cu atât este stimulat mai puternic simțul vestibular. Acest lucru explică de ce este mai ușor să te echilibrezi atunci când mergi cu bicicleta în viteză, spre deosebire de mersul foarte lent, unde se constată că biciclistul și bicicleta au mai multe șanse să se clatine.
Atunci când îi cerem copilului să meargă încet pe vârfurile de munte, exercițiul antrenează echilibrul reactiv mai eficient decât atunci când copilul sare rapid de pe un vârf de deal pe altul.
Cu alte cuvinte, unui copil care are un echilibru reactiv deficitar îi este mai ușor să alerge rapid pe traseu decât încet. Este mai dificil pentru un copil - chiar și pentru unul cu un echilibru reactiv bun - să meargă foarte încet pe traseu.

Studiu de caz

Michael are 12 ani. Vine să mă vadă, deoarece este supărat că nu a învățat încă să meargă pe bicicletă. Michael a avut întotdeauna deficiențe motorii. Este neîndemânatic și îi este greu să țină pasul cu copiii de vârsta lui.

Mama sa își amintește că, atunci când era mic, stătea mereu pe podea și se juca cu mașinuțele. Pe terenul de joacă, el prefera să se joace în nisip. Este ezitant. Nu a fost niciodată capabil să meargă în linie dreaptă, să se cațere în copaci sau să joace fotbal. Michael cădea des și se lovea de lucruri, când era mic.
Mai recent, lui Michael i-a plăcut să înoate și să alerge. De asemenea, a făcut antrenamente cu greutăți la un centru de fitness. Deși îi place sportul și mișcarea, echilibrul său rămâne afectat. Îi lipsește curajul de a participa la antrenamente cu bicicleta. Când îl testez pe Michael, constat că are probleme reactive grave de echilibru. Brațele sale se agită sălbatic, atunci când este pe punctul de a-și pierde echilibrul.

Michael și cu mine convenim asupra a trei sesiuni de exerciții fizice, în care el va exersa folosirea abilităților de bază pe care trebuie să le învețe înainte de a învăța să meargă pe bicicletă. Între aceste ședințe, Michael face câteva exerciții zilnice acasă. Sesiunile de antrenament ale lui Michael au loc la intervale de 14 zile. După șase săptămâni, vom începe să îl învățăm să meargă pe bicicletă.

Vârfurile de munte și echilibrul reactiv - studiu de caz

Folosim vârfuri de munte în sesiunile de antrenament și acasă. Michael trebuie să se antreneze să meargă cât mai încet posibil pe un traseu format din cinci vârfuri de munte de înălțimi diferite. Dacă nu-și poate păstra echilibrul și dacă piciorul său atinge podeaua pentru a nu cădea, înseamnă că a mers prea încet. La fiecare ședință, notăm cât timp îi ia să meargă pe traseul cu cele cinci vârfuri de deal. Pentru început, Michael își poate păstra echilibrul doar dacă se deplasează rapid de-a lungul traseului cu vârfuri de deal (7 secunde). Încet, dar sigur, el învață să se deplaseze mai încet, până când, în cele din urmă, poate durata unei parcurgeri este 35 de secunde.

Michael simte acum că este pregătit să facă față provocării de a învăța să meargă pe bicicletă. Purtăm o discuție pentru a-i reaminti că viteza ușurează mersul pe bicicletă - mai ales la început. După trei sesiuni de antrenament pe bicicletă, Michael pleacă pe cont propriu. Se bucură de sentimentul de libertate. De asemenea, îi place să se deplaseze singur la și de la școală și la activitățile de agrement, deoarece economisește timp.

Categorii

close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!